LEGO 2K Drive recension

I vår recension av LEGO 2K Drive förklarar vi hur danska klossar och fordon som stänker i toppfart samexisterar i en öppen värld

Talangfulla utvecklare är inte rädda för att byta mellan helt olika produkter. Kanske är steget kort från NBA (eller WWE) till den danska tegelstenen, med tanke på att killarna på Visual Concepts har packat rekordtid LEGO 2K Drive, publicerat i dagarna på nästan vilken konsol och PC som helst från 2K Games. Med en delvis ny filosofi: LEGO tv-spel har länge förknippats med välkända namn från filmvärlden, serierna eller tv-serierna. Den här gången är dock hjältarna, handlingen och formlerna helt nya, och därför föreslås titeln som en neutral lösning som passar alla typer av användare.

Förutsatt förstås att du gillar racingspel, för vi pratar fortfarande om ett fullfjädrat racingspel. Grundformeln har utökats och förkastats av utvecklarna efter en filosofi om vad vi kan definiera som ”LEGO galenskap”, eller en blandning av lättsamma situationer, vanvördiga karaktärer och löpande skämt under hela äventyret. I allmänhet fungerar allt bra, med ordentligt omväxlande coola aspekter och tystare.

Hur som helst, vi ”byggde” åt dig LEGO 2K Drive recension, så låt oss trycka på gaspedalen – vi klarade skämtet, om vi inte utnyttjar det nu när kan vi göra det igen? – Och vi skyndar oss att analysera spelet.

Mark: Bästa Matunia

Huvudbiomet i LEGO 2K Drive består av de gröna fälten i Brickonia

Låt oss först bryta spjutet till förmån Lokalisering och dubbning: LEGO 2K Drive kan användas på utmärkt skriven och talad italienska, med särskilt bekväma översättningsmöjligheter. Exemplet med namnet på spelvärlden – Brickia – som på ett perfekt sätt visar inte bara den öppna världens tegelstensbyggda karaktär, utan också ”galenskapsfaktorn” som animerar hela produktionen.

LEGO 2K Drive innehåller också en fil komplottYtterligare en punkt till förmån. Naturligtvis kan du också välja andra, mer omedelbara lägen, såsom oavbrutna banvarv, cuper och allt ett vanligt racingspel kan erbjuda dig. Men utvecklarna har tydligt insisterat på huvudberättelsen, som sammanför alla dessa element till en förnuftig och motiverande utveckling, även om den inte är utan några brister.

Du är de nyaste deltagarna i a En värld besatt av racing (på vägen, utanför banan, vissa händer också längs vattenvägar); I Mattonia finns en slags hierarki av hjältar, och för att bli en inte särskilt överflödig skytt måste du kunna vinna det som i den animerade filmen Cars är en Piston Cup, eller en Astro Cup (endast namnet ger en uppfattning om dess betydelse). Uppenbarligen kommer de inte att ge dig det på ett silverfat: du måste slutföra varje enskilt spår från varje region i Matonia, samla de rutiga flaggorna och slutligen ta dig till den sista tävlingen och på så sätt dra av det eftertraktade priset från din motståndare , den där skuggan Z.

Se även  PlayStation Store, de bästa erbjudandena på PS5- och PS4-spel för enheten ...

Du är inte ensam om det här uppdraget: LEGO 2K Drive erbjuder omfånget av Stödjande enheter Mer eller mindre igenkännbara, från de garagespringande aporna (användbara för bilanpassning) till veteranen Clutch Fulminton och STUD-robotassistenten, de kommer att guida dig genom otaliga oändliga tutorials (du kan hoppa över dem med kommandot options) och för att förklara en av en vardera Möjligheterna som Matunya erbjuder. I de första ögonblicken är detta överflöd av möjligheter frustrerande, men det rekommenderas att lyssna på allt och alla, också för att spelet verkar enkelt att bemästra, men i verkligheten erbjuder det en ganska krånglig progression och vissa sekundära händelser är det inte. Lika intuitivt som det låter.

En öppen värld, många möjligheter

Vem har sagt att man i LEGO 2K Drive bara behöver köra bil?

LEGO 2K Drive erbjuds som ett experiment öppen värld Full blåst, men fallet är mer känsligt. Glöm oändliga öppna världar, för världens vidd är ganska bra, men inte överraskande. Det är i själva verket en vidsträckt karta med fyra olika tematiska områden, som var och en kännetecknas av en specifik biom: men det kommer inte att vara möjligt att resa från det ena till det andra när som helst, de kommer gradvis att låsas upp som verkliga nivåer; Dessutom, även inom de individuella kartorna, kommer du alltid att vara ansluten på något sätt till en utforskning vars frihet dikterades ovanifrån av utvecklarnas idé.

Allt är vettigt och fungerar med Vissa reservationer. Det första är detta: LEGO 2K Drive vill erbjuda absolut frihet till nykomlingar, men i verkligheten har det blivit förknippat med en rad särskilt tråkiga sekundära aktiviteter (eller tävlingar som måste upprepas). Progressionssystemet är knutet till spelarens nivå: du kommer till exempel inte att kunna komma åt nivå 4-lopp utan att först nå den specifika nivån. Och för att uppnå detta måste du spela till det bittra slutet och slutföra sekundära uppdrag, som sällan är relaterade till själva loppet.

Vissa LEGO 2K Drive-uppdrag är galnare än andra

Någon sidouppdrag Det kräver att du åstadkommer osannolika bragder — kul, för guds skull, men det är närmare den tidigare nämnda ”LEGO galenskapen” än racingspelsformeln. Att lämna tillbaka de blå grisarna till ladugården är inte ens den märkligaste begäran vi har stött på: Det fanns bokstavligen ett gigantiskt ägg som skulle leda till en lika gigantisk stekpanna, och det fanns hjärtesorgen att ingen av kroppen skulle samarbeta. Försök att krascha in ett ägg i din bil längs en kanjon full av stenblock och kaktusar (medan du behåller ditt förstånd). Eftersom det finns minispel som kan användas separat, var det vettigt att begränsa de utmaningar som just beskrivits till det senare, kanske begränsandet av berättelseläget till att tävla på banan (det är ofta en dryg halvtimme mellan det ena och det andra ).

Se även  Många negativa recensioner på Steam för prestandaproblem - flera...

Racing och byggande

I LEGO 2K Drive måste du genomföra otaliga lopp för att vinna den eftertraktade Astro Cup

I LEGO 2K Drive handlar det inte bara om att utforska och slutföra helt galna sidouppdrag, även om de aspekterna utgör en stor del av hela upplevelsen. I slutändan är det det som gäller lik På väg (eller terräng). Idén att växla mellan tre olika typer av fordon som ändras omedelbart beroende på terrängen var en fantastisk idé: du kunde gå från en hamburgerbil (asfalt), till en fyrhjuling (smuts) och slutligen till en motorbåt (på vatten) sömlöst. Å andra sidan kunde drivsystemet ha förbättrats: det bibehåller tydlig filinspiration och erbjuder alla möjligheter för alla Mario KartMen utan samma precision. Drifts tillåter dig att ladda turbo, men att använda dem innebär också att du tappar kontrollen över bilen, tro inte på någon som säger något annat för dig; Spårämnen – det vill säga power-ups – skapar totalt kaos, mellan spindelnät som blockerar fiender och självstyrda missiler och energisköldar. Att vinna är inte omöjligt, tvärtom; Men ofta är allt mer förknippat med slumpen än med skicklighet. Vi fick inte en chans att omedelbart testa onlineläget där sex spelare tävlar på samma bana, men det är svårt att komma på seriös ”konkurrens” med sådana här arenor.

Älskare byggnader På egen hand kommer de dock att bli galna av glädje när de upptäcker hur varje LEGO 2K Drive-fordon kan monteras från grunden, komplett med instruktioner på skärmen, genom att gå till deras garage. Visst, systemet är inte så praktiskt som det faktiskt är, men det fungerar; Dessutom innehåller titeln verkligen flera modeller som sedan kan utrustas och användas för att utforska den öppna världen och på banan. Vi hade det jättebra med hamburgervagnen, men det finns så många möjligheter direkt. För att undvika allmän förvirring är det lämpligt att ta hänsyn till parametrarna för enskilda fordon: vissa är tyngre, andra är mer manövrerbara, etc .; Det är egentligen inte aspekter som gör skillnad, åtminstone inte i berättelseläget, men det är ändå skönt att veta att de finns där.

Se även  På tal om Ampère Engineering och DLSS 2.2 - Nerd4.life

Var det alltid din dröm att bygga en söt LEGO-burgare?  I LEGO 2K Drive kan du
Var det alltid din dröm att bygga en söt LEGO-burgare? I LEGO 2K Drive kan du

till sist , tekniska sektorn LEGO 2K Drive är ganska tillfredsställande på PlayStation 5: vi har inte märkt några buggar eller fel av något slag, laddningarna är snabba i alla situationer och det är alltid roligt att titta på. Ja, vi hade föredragit en ”mer LEGO” värld – som LEGO Worlds, för att vara tydlig – men vi förstår att kompromisser var nödvändiga för ett racingspel.