Inte bara för att få en platt mage och marmorerade glutes snart utan den här övningen kommer också att hjälpa ditt kardiovaskulära system

Hur många gånger har vi gått till vår läkare och hört uttrycket ”måste träna”? Det är faktiskt väldigt viktigt att utföra fysisk aktivitet. Förutom att följa en hälsosam och korrekt kost, gör fysisk aktivitet att du kan hålla dig frisk och vältränad.

Att träna hjälper inte bara på en fysisk nivå, utan också på en mental nivå. Faktum är att hjärnan långsamt kan stängas av om vi fortsätter att leva ett stabilt liv men Så här håller du den aktivsamt förbättra minnet.

Fysisk aktivitet gör också att du lättare bränner kalorier. Vet vi när vi äter mer än vanligt? Det finns ingen anledning att fasta eller kompensera för obalanserade måltider. Också för att det skulle vara fel oavsett. Tack vare fysisk aktivitet kommer vi att kunna bränna det intagna fettet och på så sätt tillåta oss några hinder.

Förutom alla hälsofördelar hjälper träning dig att få en skulpterad kropp. Snart är det sommar, så varför inte börja träna? Inte bara för att snart få platt mage, utan också för att förbättra vår inre och mentala hälsa.

vägg squat

Mellan den fysiska aktiviteten Högre institutet för hälsa Det rekommenderas, det finns så kallade muskelövningar. Som termen själv säger är det här övningar som påverkar musklerna positivt och formar kroppen. Enligt ISS bör vi göra den här typen av övningar 2 eller 3 gånger i veckan.

Bland dem rekommenderar vi vägghukning. Detta skulpterar inte bara skinkorna och magen, vilket gör dem platta, utan kommer att hjälpa det kardiovaskulära systemet, tillsammans med alla andra övningar. Faktum är att övningar kan göra kärnan mer motståndskraftig, liksom lättare övningar, som klassisk promenad. Till exempel, för den senare, föreslås det att göra detta 3 eller 5 gånger i veckan, redaktör Så här går du Även för att minska skadligt kolesterol, enligt experter.

Se även  Infektioner och sjukhusvistelser ökar

Inte bara för att få en platt mage och marmorerade glutes snart utan den här övningen kommer också att hjälpa ditt kardiovaskulära system

Förutom fördelarna för hjärthälsa, och även på grund av potentialen för att sänka kolesterolet, bränner huk många kalorier, ökar styrkan och uthålligheten och stärker och tonar musklerna. En squat är en typ av böjning eller böjning, genom att använda benen istället för armarna.

Detta görs genom att stå och sprida benen något, med hälarna stadigt fästa i golvet. Vi sträcker fram armarna, går ner med benen, tar fram rumpan men håller ryggen rak. Detta är beskrivningen av den klassiska knäböjen.

I en wall squat däremot ska både rygg och rumpa placeras mot väggen och benen ska böjas, precis som om vi satt på en stol. Om den klassiska knäböjningen måste utföras flera gånger, genom att stå upp och böja sig, så ska du istället för den i den mot väggen behålla positionen i 5 minuter.

I det här fallet aktiverar vi musklerna i hela kroppen, speciellt skinkor, mage och ben. Vi kommer att öka motståndet i kroppen såväl som hjärtats motstånd. Faktum är att fysisk aktivitet förbättrar blodcirkulationen och gör den mer aktiv.

Du bör i alla fall göra minst 30 minuters fysisk aktivitet varje dag, men vi rekommenderar att du kontaktar din läkare för att ta reda på vilken typ av träning du ska göra.

(Vi påminner dig om att noggrant läsa varningarna angående denna artikel och författarens ansvar, som kan refereras till Vem är”)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.