Hell Is Another: An Extraordinary Survival Horror Review

I Hell is Others-recensionen berättar vi om ett italienskt spel med en överlevnadsskräckatmosfär, plundrande spelshootermekanik och oseriös omspelbarhet.

Varje dag huvudpersonen Helvete andra Han vaknar och vet att han kommer att behöva hitta 200 ml blod för att vattna bonsai. Inga problem, blyet växer i en vas på uppfarten, och om han behöver råd kan han alltid gå tillbaka till den talande klyftan i väggen.

Förvirrad? Tja, det här är bara de nya videospelsbyggnaderna som utvecklats av italienare där I sammarbete med Strelka. Spel. The Hell is Others-receptet börjar med en solid grund av överlevnadsskräck för flera spelare som har lagt till element av tjuvskytte, lite rogue-lite och en skvätt RPG. Att blanda flera genrer är en chansning men denna sammanslagning fungerar bra och har en fantastisk förmåga att anpassa sig till varje spelares behov.

Den mörka atmosfären i 1920-talets Amerika med fejden i en postapokalyptisk värld skapade en upplevelse som förvirrar dig på bästa möjliga sätt: den får dig att vilja ha mer. I denna recensioner av helvete andra Vi berättar hur denna nya italienska titel kan bli en oväntad överraskning för ett 2022 fyllt med lokal excellens.

Affärsman och whiskyflaska

Diners är också fulla av faror i helvetet också

Adam Smithson har svarta byxor, en svart slips, en vit skjorta, ett par hängslen och en pistol, han är ingen storpratare och framför allt ska han inte slösa tid. En dag, som många andra, lämnar någon en bonsai framför sin dörr, och ovanför finns en lapp som säger ”Vattna. Jag kommer tillbaka om 10 dagar med en bonus.” Denna till synes vanliga händelse är den första domino som syftar till att störa livet för Adam och många andra människor som honom. Helvetet är de andra Century CityEn ödelagd stad i en värld på gränsen till utrotning. Här, förutom dollar, är den mest värdefulla resursen blod, för med detta vattnas växterna; Till och med bly.

Adam är en vinstägare, en individ som specialiserat sig på att hämta föremål och resurser från gränderna fyllda med onda varelser i Century City. Efter bonsaiernas ankomst träffar han Octave, en köpman som erbjuder honom en rad erbjudanden. Staden, förutom faror, är full av möjligheter eftersom hus, kistor, kistor och lyxvillor är fulla av resurser som Octave vill köpa kontant. Här börjar Hell is Others-äventyret, en resa genom en daglig rutin gjord död och korruptionHan vill berätta historien om en vetenskapsman som har lämnat sig själv förgiftad av sin egen rädsla.

Se även  Nästa Lidl-nyhet som kommer att reta upp alla elever!

Hissen är okej

Hissklockan är en av de mest skrämmande sakerna i helvetet än andra

Adam bor i en 1920-talsbyggnad komplett med röda tapeter på väggarna, har ett ödmjukt hem och en ljummen dörrvakt, som liksom hissföraren är en kanin. Detta verkar inte störa huvudpersonen eftersom det faktiskt är bland de mest rimliga i hans värld. För att få det blod som behövs för att vattna en bonsai måste Adam bege sig ut på gatorna i Century City och möta dess många faror. Förutom de monstruösa varelserna som attackerar på synen kommer du att upptäcka att staden är bebodd av andra, mer onda och blodtörstiga varelser: andra spelare. Hell is Others är faktiskt ett PvPvE-spel där det i samma spelkarta inte bara finns din egen Adam utan en serie andra affärsmän som inte kan vänta med att eliminera dig och stjäla allt du har samlat på dig.

När Adam går ombord på hissen ser vi faktiskt för ett ögonblick hans sanna natur: ett helsvart monster, med ett rödaktigt öga, beväpnad och törstig efter blod. På gatorna i Century City måste du vara försiktig eftersom allt du stöter på kommer att försöka döda dig och i denna kamp för överlevnad är du innesluten. Mystisk och korrupt magi av detta spel. När du går ner till staden tar hushissen dig till en slumpmässig plats: du måste överleva och samla resurser tills du hör den gamla klassiska kranklockan igen. Genom att öppna kartan hittar du utvinningspunkten markerad i grönt men var försiktig, du kommer inte vara den enda som vill lämna staden. Fler lyft kommer att komma under de generösa 10 minuterna av varje spelsession, att förlora dem innebär döden, och som när en annan spelare dödar dig, förlorar du alla resurser du har.

Se även  MediaWorld flyer "Apple Days" 17-20 mars: rabatter på iPhone, Mac, ...

Nivåer, mynt, resurser och kylskåp

Att gå upp i nivå och tjäna krediter låser upp många fler anpassningar för ditt hem i helvetet också

Hanteringssystemet för många av spelindikatorerna för Hell is Others introduceras långsamt under de första minuterna av spelet: det är komplext men väl förklarat och på kort tid börjar det verkligen bli intuitivt. Utöver den klassiska livstaven (i rött) finns en uthållighetsstång (grön) och en för mättnad (gul). Dessutom har Adam ett antal Funktioner i RPG-stil Vilket kan påverkas av förbrukningsvaror: lukt, syn, vitalitet, rörelsehastighet och uthållighet. Med ett ganska ärligt belönings- och bestraffningssystem kan du uppgradera din förmåga att känna av fiender i närheten till priset av en viss löphastighet, eller öka motståndskraften mot skador genom att offra ditt luktsinne. Till en början uppmuntrar spelet till experiment, men med tiden kan du odla förbrukningsvaror som passar din stil av utforskning och strid genom att ge dem blod.

Helvetet är de andra Nivåer och kreditsystem, den förra indikerar dina övergripande framsteg, medan den senare indikerar ditt rykte i Century City. Båda tjänas genom att slutföra extraktioner i en hiss och förloras ihjäl på stadens gator. Kreditsystemet används främst för att påverka handlarens betyg av de föremål du tar med, men var uppmärksam på hans önskemål: beroende på vilken dag han kan behöva elektronik eller pappersvaror. Varje artikel har taggar kopplade till sig och det är nödvändigt att kontrollera de föremål som är av intresse för handlaren för att avgöra vad som är värdefullt och vad som inte är det. Slutligen kan du förvara några föremål i din byrå hemma, men några, märkta ”förgängliga”, kommer att ruttna när natten är över. För att undvika detta, köp helt enkelt ett kylskåp i möbelaffären.

twin stick lutre

Det första du gör i helvetet är att andra går till parken och samlar några nya kulor från växter

Under alla de nyss beskrivna skikten, i helvetets grund finns det andra, där Twin stick shooter Med bytens mekanik. Detta innebär att efter att ha drivit bort från startpistolen kan du börja köpa mer kraftfulla vapen för att lättare eliminera dina motståndare och de onda varelserna som bor i Century City. Det mest effektiva sättet att samla de resurser som behövs för att köpa bättre utrustning är att slutföra arbetsuppgifterna som tilldelas Adam varje dag. Du måste ta med godis till en fyllare, kulor till en vapensmed eller kackerlackor till en insektssamlare för att låsa upp nya vapen, nya jobb (som ett bankkonto som låter dig sätta in de insamlade pengarna utan att förlora dem i händelse av dödsfall ) och många andra godsaker. När du talar till den infernaliska avgrunden i din vägg, kan du också acceptera uppdrag för att öka ditt lagerutrymme.

Se även  Twitch ger tre månaders PC Game Pass till alla som köper eller ger två månader...

Om striden är lite stressig kan detsamma inte sägas om utforskning som, miljö efter miljö, håller spelarna på lina. Alla ljud visas, så det är bättre att inte springa och böja sig om du misstänker att det finns fiender i närheten. Förbered dig på dö mycket Under de första timmarna av matchen eftersom nivåskillnaden med andra spelare märks, speciellt i början. Men när du väl har övervunnit den första barriären kommer Adam att låta dig leva en rolig störande historia fylld med till synes meningslösa ögonblick men som perfekt förkroppsligar Century Citys blodiga logik: ingenting görs för ingenting.

Suspension

digital leverans

ånga

brizo
14,99 €

Hell is Others är som en cocktail du aldrig har provat: ingredienserna är bekanta men att blanda dem genererar en helt ny smak. Det är en förvärvad smak men precis som de bästa recepten blir de klassiker när de väl bemästras. Sammanflätningen av överlevnadsskräckelement med flerspelarshootermekanik och rogue-lite-omspelbarhet har resulterat i ett riktigt njutbart äventyr med lång livslängd, inte bara för produktionskaliber. De första nivåerna är frustrerande eftersom du ofta dör men det är en nödvändig prövning att absorbera mekaniken i Century City som försöker kontrollera den.

framkant

• Intressant historia och väl distribuerad
  • En härlig blandning av genrer och idéer