Powerwash Simulator: Recension – Nerd4.life

Är du redo att kavla upp ärmarna? I vår recension av Powerwash Simulator väntar uppfriskande vattenstrålar och smuts, tillbehör och verktyg av alla slag på dig.

Men tror du att Powerwash Simulator publicerades av SquareEnix? Det låter fantastiskt men det är helt sant, å andra sidan fick det här lilla spelet omedelbart folk att prata om sig självt, både för det ursprungliga konceptet och för de speciella tvångstankar det försöker tillfredsställa. Om idén fascinerar dig, ta på dig en vattentät kostym och gör dig redo att rengöra månen i vårt land också Powerwash Simulator recension.

De är bara högtryckstvättar…

Powerwaash Simulator: Vilken katastrof på den här gården, lyckligtvis finns vi och vår högtryckstvätt

Powerwash Simulator är inte en upplevelse bara för dem som är besatta av renlighet, till och med de som älskar att leka med röret, lyfta smutsiga hörn av trappor, se vattnet rinna av i gårdsplanen och sticka på näsan kommer att locka så mycket tillfredsställelse från det på vindrutan som skiljer den från bilen vid biltvätten. Vi skojar inte: Powerwash Simulator kan orsaka sensuella orgasmer för alla som lever med någon fixering, besatthet eller besatthet relaterad till vatten och/eller tvål, och åtminstone en av dem kommer sannolikt att vara en del av ditt dagliga liv. Helt normala handlingar, men kan orsaka enorma njutningar av gåshud, gåshud längs ryggraden, plötsliga spasmer i perineum, sammanbitna tänder och stickningar. Vi pratar bara om vattenkraft!

Spelet är väldigt enkelt, precis som hans karriär: en serie på trettio nivåer och mer, uppdelade i fordon och platser, som ska rengöras från topp till botten, tills det sista hörnet av svinet försvinner. Det enda vapnet mot fettfläckar, mögel och damm är en pålitlig högtryckstvätt och dess olika ”spetsar” som kommer att förändra flygplanets tryck och form. Spetsar som tillåter bredare plan är vanligtvis mindre kraftfulla än de som träffar ett större område, så om du inte kommer nära dem, och även det inte nödvändigtvis räcker, kommer envis smuts att sköljas bort utan att lämna det helt. För att ta bort den mest brådskande svärtan måste vi nödvändigtvis använda de mest exakta och kraftfulla strålarna, eller senare mjuka upp smutsen med en tvål. Högtryckstvättarna kan även vridas, så att du vid behov kan välja mellan en horisontell stråle och en med vertikal förlängning.

Se även  Cyberpunk 2077, uppdatering 2.0: SSD obligatorisk, CD Projekt rekommenderar...

Mycket ren zen trädgård

Powerwash Simulator: Spelet har översatts till italienska, inte för att det finns mycket att läsa och förstå

Men Powerwash Simulator fungerar inte utan ett sensoriskt erbjudande som håller vad den lovar. Fläckarnas fyndighet, de olika fuktighetsnivåerna och det slutliga droppet kombineras med ljudeffekter som förändras enligt tipsen…men vad fan skriver vi? Det här är inte porr, det är en Powerwash Simulator och den fungerar precis som utlovat. Det skiljer sig trots allt inte mycket från en zenträdgård där du kan kamma sanden och samla idéer, i tysthet eller med en podcast i hörlurarna. Kom också ihåg de där målarböckerna verkligen. Nej, de påminner oss mer om de som är täckta med svart film som måste skrapas för att få fram färgerna och designen, vet du? ukulele inte överflödig.

Hydro rengöringsteam

Powerwash Simulator: I det här spelet kan du verkligen rensa upp det omöjliga!

Förutom yrket, som som sagt är viktigt Mer än trettio nivåerSpelet innehåller fyra med speciella inställningar och möjligheten att spela om de som redan är klara i fritt läge, för det enda roliga att ta bort smuts. I alla lägen utom yrke tillåter Powerwash Simulator också Ta in upp till sex spelare: Praktiskt taget kommer det att vara möjligt att sätta ihop ett riktigt städlag för en tidsattack till sista punkten. Tekniskt sett är det ett välgjort spel, uppenbarligen inte särskilt komplext men färgglatt, och det är väldigt effektivt just för de mest betydande effekterna i en titel tillägnad denna magiska sak som kallas en högtryckstvätt.

skyttens kommandon

Powerwash Simulator: Denna station måste öppnas igen, men först rengöras uppifrån och ned

Det första spelet kommer att be oss att rengöra är en pickup i ett garage, inom några minuter, men nästa steg kommer inte att svika dina förväntningar: det kommer att ta lång tid att städa trädgården hos din nya arbetsgivare. Och säkert mycket mer engagemang. Lyckligtvis, för att undvika att vandra värdelöst efter den sista gömda platsen, när vi är på väg att avsluta en uppgift och det blir svårare att hitta kvarvarande smuts, kan vi använda TAB-knappen för att markera det; Dessutom, genom att peka på ett föremål eller en del av det med pekaren, kommer spelet att ge oss en rengöringsprocent för att indikera om annan smuts är närvarande eller inte.

Se även  Återutgivningsannons för PS5, Xbox Series X | S e PC av Remedy och Rockstar G ...

Som alltid tjänar de pengar, det kommer gå att köpa nya tips, nya tillbehör och till och med justera eller anpassa Utseendet på vår arbetsoverall högtryckstvätt, vilket är särskilt användbart om du vill leka med vänner. För att komma till den mest dolda smutsen, precis som i en förstapersonsskjutare, kan vi knäböja eller ligga på marken, medan vi med C-knappen kan rikta in högtryckstvätten mer exakt. Ganska standardkommandon, om vi pratar om Call of Duty…

Suspension

Avkopplande, roligt och med denna galenskap som du aldrig bör missa, Powerwash Simulator är ett av de överraskande videospelen du aldrig förväntat dig att älska. Den enda faran är att komma in i det så mycket att du kan beställa en riktig professionell högtryckstvätt på Amazon, men det kostar mer än 150 euro, till skillnad från den legendariska versionen.

framkant

• Slappna av över tro
  • maskerad vatteneffekt