The Grey Man: Recension av den nya Netflix-filmen med Ryan Gosling :: …

Netflix har inte föreslagit en film som passar detta namn på ett tag. Det tog Ryan Gosling och bröderna Anthony och Joe Russo, namnen bakom de flesta Marvel-filmer, för att göra en actionfilm på streamingplattformen. Ja, varför grå manDen nya Netflix-filmen baserad på romanen ”Three Days to a Crime” av Mark Greene, är den sanna avslöjandet av streamingjättens filmsäsong. Den släpptes först på bio och strax efter på Netflix-katalogen, grå man Det är historien om en ensam man, en godhjärtad mördare, en före detta fånge som blir en högutbildad CIA-agent som anlitas för att döda världens värsta hot utan att lämna ett spår av hans bortgång. En enkel man, med några få ord, en blyg man men med stora värderingar, till synes sentimental men väldigt fäst vid de enda två personer som finns kvar i hans liv, för vilka han skulle ge upp sin existens. Den här killen är klient ”Six”. Ja, det heter nummer sex och det är karaktären som spelas av Ryan Gosling, en man som blir en del av ett topphemligt CIA-projekt, Project Sierra, som kommer att upptäcka att de han tycker är bra faktiskt är de som borde ha bekämpade fienden.

Filmen är perfekt byggd. Handlingen utspelar sig i olika tidsramar med många tillbakablickar alltid placerade vid det mest lägliga ögonblicket för att alltid lägga till den där lilla extra biten till karaktärens beskrivning och fördjupa dess psykologiska sida. Inte många scener alls, för många skämt eller för lång kedja av händelser grå man. Tider studeras och beräknas som galningar för att hålla spänningen alltid för hög och aldrig tillåta tittaren att ta deras ögon och hjärta bort från historien de är nedsänkta i. Actionscener grå manDessutom, till skillnad från vad som vanligtvis händer, är den inte tråkig eller överflödig utan växlar ständigt med stunder av kontemplation i en välbalanserad filmisk struktur så att det gör att se filmen till ett sant nöje och aldrig en börda, trots den gedigna filmen på fler än två timmar.

Se även  Barbara Palombelli, Malignant Pathology sa inför alla: "...

Ryan Gosling själv hävdar att han är en utmärkt bojkott, som alltid handlar i doser och aldrig ”för mycket”. Det passar perfekt med ”Six” personlighet och ger vackra känslor även med hans tystnad och utseende. En aspekt som filmen inte övertygar är tolkningen av Reggie Jean Page, den tidigare hertigen av Hastings för Bridgerton, som förmodligen inte passade in i skurkens karaktär. Utmärkt jobb dock för Chris Evans, Goslings motståndare som alltid är positionerad, karismatisk och övertygande i sina prestationer.

Balanserat och eftertänksamt, inte ytligt grå man Det är en film så välgjord att även de som inte gillar actionfilmer älskar den och det säger allt.

Betyg: 8 och en halv