Mot slapp och hängig nackhud, här är två knep för att dra åt den samt ett kort träningspass att göra varje dag

När vi åldras förändras kroppen oundvikligen, både vad gäller estetik och hälsa. Till exempel kan besvärande hudfläckar, särskilt förknippade med färgförlust, uppstå.

När vi hanterar dessa förändringar får vi inte känna oss avskräckta alls, utan vi måste agera för att hantera dem på rätt sätt. Förebyggande åtgärder är förvisso en bra början, men om det inte längre räcker kan mycket enkla knep användas.

För att undvika att fina linjer runt ögonen blir mer märkbara bör man vara försiktig Vilka nyanser väljer du? Efter 40 år.

När det gäller kroppen, låt oss först se vad som kan göras för att tona den mycket subtila och synliga delen: nacken.

Mot slapp och hängig nackhud, här är två knep för att dra åt den samt ett kort träningspass att göra varje dag

Om vi ​​vill ha en mjuk och tonad kropp kan vi vidta några försiktighetsåtgärder för att applicera den varje dag.

Den första är för dem som spenderar mycket tid framför en telefonskärm. Att ständigt hålla huvudet nere kan göra att rynkor och lös hud dyker upp. Därför är det viktigt att röra på nacken då och då och hålla ansiktet högre. Att bibehålla rätt hållning hjälper dina rygg- och nackmuskler.

En annan sak att göra är att alltid skydda bröstområdet från UV-strålar. Solen kan faktiskt påskynda hudens åldrande och accentuera alla andra fläckar.

Att ständigt använda en skyddskräm är en bra praxis att följa inte bara för halsen utan även för ansiktet.

Hur du tränar dina nackmuskler med denna snabba och enkla övning

En av de viktigaste nackmusklerna är Platisma, som upptar två sidodelar. Detta är muskeln som hjälper till att sänka käken och dra åt nackhuden.

Se även  Medicinsk assistentkontrakt: Vägran att visa upp och fackföreningar lämnar rummet

Det är därför det är viktigt att hålla honom tränad med riktade övningar som hjälper till att bekämpa slapp nackhud.

En av dessa saker kan göras antingen sittande eller stående, hålla huvudet något bakåt. När du är i en bekväm position, bit ihop tänderna ordentligt och för ner mungiporna, som om du ler baklänges.

Vid den här tiden kommer Platysma att känna sig trång. Du måste stanna i positionen i 5 sekunder, sedan slappna av och upprepa sammandragningen.

Å andra sidan, om dina ben och skinkor behöver tonas, kan detta hjälpa Bara en övning att göra hemma Vilket också förbättrar balansen.

Ett annat problem som dyker upp särskilt när vi åldras är kärlekshandtag. Du kan försöka minska med Några enkla övningar Vilket gör höfterna mer atletiska och smala.

(Informationen i den här artikeln är endast avsedd för informationssyfte. Vi känner inte till våra läsares vanor när det gäller att använda verktyg, ingredienser och produkter för personlig vård. Av denna anledning rekommenderas det att ta största möjliga försiktighet och försiktighet vid användningen av verktyg , ingredienser och produkter som vanligtvis används för personlig vård och smink. I alla fall rekommenderas det starkt att läsa varningarna relaterade till denna artikel och författarens ansvar. Vem är”)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.