Fortsätter du så här riskerar du att få en hjärtattack

Risken för hjärtinfarkt är högre för dem som utför en viss typ av arbete: en ny studie bekräftar det. Det du gör är inte bra.

Din risk för hjärtinfarkt ökar och du inser det inte (Etruriaoggi.it)

där Vissa typer av arbete Vilket har större risk att leda till Kardiovaskulär sjukdom s allt, Även om man tror att det räcker med lite fysisk aktivitet för att undvika just dessa risker. Det framgår av en ny studie publicerad i Journal of the American Heart AssociationVilket indikerar hur viktigt det är att ta en paus och hur ofta det bör göras.

Det kanske du är och det är vi alla medvetna om Upprepning hjälperLatinerna argumenterade, så vi upprepar det igen: stabilt liv Det är förknippat med en ökad risk för hjärtsjukdomar och dödlighet i samband med denna typ av komplikationer. Översatt: Tillbringa långa perioder sittande, även om du arbetar, Ökar risken för hjärtinfarkt.

Ökad risk för hjärtinfarkt om du lever en stillasittande livsstil: Nej, promenader är värdelöst

Tecken på hjärtinfarkt
Att känna igen tecknen på en hjärtattack (Etruriaoggi.it)

Inte bara det: en stillasittande livsstil, Även om det åtföljs av intermittent fysisk aktivitetHan ökar kognitiv försämring, Det är framför allt förknippat med åldrande, och komplicerar vår livslängd Ämnesomsättning. Uppenbarligen är det denna effekt som omedelbart fångar vår uppmärksamhet Den risken för hjärtinfarktVars tecken måste vara kända för alla i alla fall för att kunna agera snabbt.

Den senaste publicerade studien belyser hur lite det kan hjälpa att rikta in dig på den minsta mängd fysisk träning du kan prova Inför vår stillasittande livsstil: Kort sagt, de negativa effekterna av ett oavbrutet stillasittande beteende uppväger dem en ansträngning Och potentialen förmåner Från träning. Bättre översatt: Om vi ​​sitter eller står på ett ställe 5-6 timmar i sträck räcker det inte med en halvtimmes löpning.

Se även  Om du har högt kolesterol finns det en mat som är gjord just för dig: den sänker alla dina värden (och den är utsökt)

Så om du gör ett skrivbordsjobb, eller om du arbetar framför en dator många timmar om dagen, är inbjudan att göra detta Paus var 20-30:e minut. Det kommer att räcka med att resa sig för att sträcka på benen, men några minuters träning är bättre än att gå i slutet av dagen och tänka att en viss mängd fysisk träning kan hjälpa. Belöningar Negativa effekter av stillasittande beteende.

Det vet vi så klart mycket väl Alla har inte möjligheten Att resa sig från där de ofta sitter: tänk till exempel på lastbilschaufför Vem måste göra en lång resa, för honom, att gå upp för att köra var 20-30:e minut innebär att stanna vid varje bensinstation. Det som är säkert är att ju mer vi tar pauser desto mindre kommer vi att göra sträcka, Ju bättre vår kropps respons blir på lång och medellång sikt.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *