Det räcker att stanna i denna position en minut om dagen för att släppa oss från stress

Yoga, gymnastik, pilates etc, övningarna som vi kan göra för att hålla oss friska och i bra form är verkligen många.

Men ofta, mer än lust, finns det ingen tid och för detta ger vi upp. Faktum är att hårda, tröttsamma och långa övningar inte är nödvändiga för att hålla sig i form, du behöver bara kunna rätt tekniker.

Idag vill vi dock prata om en väldigt enkel övning som har sitt ursprung i yogasystemet och som enligt vissa har många fördelar för psyket och kroppen.

Tydligen kommer det faktiskt att räcka att stanna i denna position en minut om dagen för att leva bättre.

En gammal tradition som hjälper oss att leva bättre

Yoga är en tusenårig disciplin som aldrig har varit mer relevant och älskad av miljontals utövare. Denna urgamla tradition har olika skolor och strömningar, som fokuserar på olika tekniker. Den mest fysiska delen av yoga ärhatha yogaVilket inkluderar en mängd olika övningar och rörelser med fantastiska egenskaper.

Idag vill vi prata om en yogafigur, mer känd som Mandukasana eller grodpose.

Denna enkla statiska position består av en framåtböjning utförd på magen. För att prova denna övning måste vi sitta på knäna på ett mjukt underlag och lägga händerna på golvet.

Vi måste sedan anpassa knäna med händer och axlar. Bålen kommer att vara parallell med marken och vi kommer att behöva hålla nacke och rygg raka och i linje.

Nu ska vi försöka sänka magen och vi ska börja andas utan att tvinga. Det kommer att vara viktigt att utföra övningen med slutna ögon och i en lugn och lugn miljö.

Se även  Biden mot sociala medier: "De är ansvariga för tonåringars mentala hälsa"

Det räcker att stanna i denna position en minut om dagen för att släppa oss från stress

Enligt många kommer att göra denna pose varje dag ge stora fördelar för kropp och själ.

Man tror att det kan slappna av i kroppen och befria sinnet från stress och negativa tankar. Efter några sekunder av att hålla denna grodposition kommer musklerna att sträcka sig och blodtrycket återgår till det normala.

Detta kan hjälpa till att lindra muskel- och ledproblem, göra oss mer flexibla och stimulera musklerna, men inte bara. Att fokusera på återuppbyggnadsrörelsen hjälper oss att fokusera och befria vårt sinne från allt annat och kan hjälpa oss att hitta en yttre och inre balans.

Förslag på läsning

Skulptera din mage och rumpa med dessa två verktygsfria träningspass

(Vi påminner dig om att noggrant läsa varningarna angående denna artikel och författarens ansvar, som kan refereras till Vem är”)

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.