Soulstice, en ny upplevelse av action gjord i Italien av Reply Game St …

Vi har försökt igen Soulstice, Reply Game Studios coola action: här är mina sista intryck innan recensionen.

Soulstices första korta demo kunde inte visa hur mycket spelet verkligen har att erbjuda, men även med dess begränsningar gav det oss stora förhoppningar om den slutliga kvaliteten på Soulstices arbete. Svara till Game Studios. Å andra sidan behöver den italienska utvecklingsmiljön helt visa talang, och Reply-proceduren gav intrycket att han kunde vara just det, eftersom han inte är en slav av överdrivna ambitioner, tydligt inspirerad av de stora klassikerna och allmänt sofistikerad . .

Den positiva inverkan på pressen måste ha ökat responsen avsevärt för männen, för ett steg bort från frigivningen återvände de till kontoret med en demonstration på några timmar som gjorde det möjligt för oss att grundligt testa en stor del av deras barn. Vi är glada att kunna berätta att demon bekräftar alla positiva intryck du redan fått, samtidigt som de förstärker de buggar och brister som vi redan noterade under det ursprungliga testet. I denna Prova en ny från SoulsticeSå vi går lite djupare än vi gjorde från första början, i väntan på en slutlig granskning.

Blod, död och fantasi

Soulsitce: Ilden är en mycket ruinerad och dyster stad, men det finns ingen brist på fantastiska vyer

Med tanke på att det nya testet gjorde det möjligt för oss att börja spela direkt från de inledande titlarna, nu också Berättande Det är mer rakt på sak, och spännande (bara för att man nästan aldrig ser vem som känner till toppen av actiongenren) verkar ganska snyggt. Som tidigare nämnt är Soulstice minst sagt kristallografiskt inspirerad av verk av mörk fantasi som t.ex. Claymore H Berserk Och detta märks inte bara ur stilistisk synvinkel, utan också i historien.

Faktum är att allt kretsar kring den heliga staden Eldens fall, efter det mystiska utseendet av ett enormt sår på himlen. Briar och hans ”spöklika” syster Lotte, som ”Chimeras” (superkrigare födda från en sammansmältning av två själar) och anslutna till Ashy Blade Order, skickas för att undersöka andra agenter. Men något går fruktansvärt fel, och systrarna blir det enda hoppet för att stänga såret.

Så här beskrevs det komplott Det ser inget speciellt ut, men utvecklarna Reply har bestämt sig för den narrativa bakgrunden och skapat en otroligt mörk och farlig värld, där hotet om ”korruption” är precis runt hörnet. Hjältarna själva måste ständigt kämpa med sin vilda natur och det är i synnerhet ouden som alltid verkar vara förnuftets röst under de viktigaste kampanjhändelserna. För guds skull tror vi inte att detta är fallet att förvänta oss fantastiska vändningar från Soulstice-berättelsen, men det vi har sett lyckas väcka vår nyfikenhet och tempot verkar vara välskött. Så, temat för hjältens långsamma fall i dunkel, har alltid sin egen dolda charm. Tänk på att det finns faser som är helt handlingscentrerade där endast lutor används och klippscener är långt ifrån sällsynta (även om man tack och lov aldrig överexponerar). Överlag ett bra jobb.

Se även  Mafia 4 kan innehålla multiplayer- och stealth-element

Breyers lilla andesyster är dock inte bara en av berättelsens stödpunkt: OudDet verkar faktiskt vara det bankande hjärtat i Soulstice-systemet, trots att det till stor del är automatiserat under strid. Denna procedur har trots allt kristallinspiration, men det är tydligt hur utvecklarna ville hitta en berggrund som kan ge den tydliga distinkta egenskaper.

skrämmande grupper

Själ: Om fiender är läskiga behöver du lutfält för att träffa dem.  Detsamma gäller för kristaller
Själ: Om fiender är läskiga behöver du lutfält för att träffa dem. Detsamma gäller för kristaller

Denna switch är exakt Lute, som under strid agerar oberoende av Briar i attack och kan aktiveras direkt i försvar. Vi förklarar bättre: Som redan har avslöjats tidigare, kämpar Briar med klassiska manövrar som ses i många andra japanska konsthandlingar och har i synnerhet förmågan att byta vapen Under strid, utför fantastiska flygkombinationer eller skiftkombinationer på marken baserat på tidpunkten för attacker och inlärda manövrar.

Allt är väldigt sant, och även om du aldrig riktigt har nått de senaste topparna av komplexitet i Devil May Cry eller Bayonettas, har mycket arbete gjorts överlag på effekterna och hastigheten av sammandrabbningar. Det finns en del hicka med att läsa några skott och rikta in sig – här använder vi ett system som liknar det för sprit, inte exakt indikerat av Soulstice Speed ​​​​och vi har ibland märkt några svårigheter med att spela in effekter, särskilt med flera fiender på skärmen – men totalt sett det är ett nöje att leda dina händer och stressa dig det är inte klart att du redan har träffat dessa regler. Men om Briar är begränsad till att lära sig nya attacker och gradvis låsa upp ytterligare vapen (om än med specifika svagheter och styrkor baserat på motståndartyp), blir saker och ting bara riktigt komplicerade när du kommer in i spelet fullt ut. utvecklingsgrenar av luta, som dramatiskt förändrar inställningen till din lillasysters spökstrider.

Solstice: Vi har inte haft många chefer, men de chefer vi har sett har skröt med lite variation

Luta är vanligtvis ett ganska svagt offensivt stöd, och dess främsta fördel är förmågan att använda motdrag på fiendens attacker genom att snabbt trycka på den tilldelade knappen. Bara detta skulle vara tillräckligt för att göra det meningsfullt, men genom att avancera flickan får hon en lång lista med influenser och specialiseringar relaterade till hennes krafter, vilket avsevärt ökar hennes användbarhet och stridsstil. För att ge ett exempel, kanske du vill aktivera specialeffekter med varje motrörelse som lämnar explosiva områden på marken, kastar extra kulor, eller kanske koncentrerar alla poäng som erhållits i attacken för att låta Lotte chocka fiender med sina attacker och slå dem med mer frekvens. Eller satsa allt på energifält, komplett med specialeffekter när de har förbrukat den entropi de behöver för att aktivera. Möjligheterna är många och deras utvecklingspunkter har inte getts upp ordentligt, så dessa är utvecklingar som kan dramatiskt förändra inställningen till strider (och effektivitet mot vissa typer av fiender).

Se även  Instagram, den nya funktionen för att konkurrera med andra sociala nätverk jag ...

Det finns, kort och gott, en grundläggande konservativ taktik förknippad med ”kontinuerlig hjälp” och motdrag, som förstärks av ett annat system: det som redan nämnts tidigare energifält, som måste aktiveras för att träffa vissa typer av motståndare. Faktum är att dessa färgglada kupoler har två former, blå och röda, och i spelet är det väldigt viktigt att använda dem på rätt sätt så att du inte dör mot grupper av fiender som innehåller spöken eller besatta (mer exakt, de är immuna mot normala attacker) . Vissa bossstrider är bokstavligen byggda kring mångfalden av fälten: i själva verket kan en luta inte hålla den för alltid (på grund av dess tillfälliga försvinnande) och vi försäkrar dig att mångfalden av fiender tvingar dig att hantera dem klokare än du kanske . Tro. Naturligtvis är det här inte en idealisk mekaniker: vissa strider med stora grupper av monster kan bli riktigt röriga mellan blandningen av räknare och fält som ska aktiveras och problem med inte så bra inriktning och kameran (vi kommer att fokusera på detta senare), även om det förblir väldigt konstigt, erbjuder det möjligheter Riktigt intressant i strid och vi fann det ganska unikt.

Sprickor i rustningen

Det enda systemet i mixen som inte fungerade perfekt enligt vår mening är Justerapå grund av några uppenbara defekter. På pappret är detta en imponerande uppsättning mekanik: ju bättre du slåss, desto högre ribban som ökar effektiviteten av ditt byte och frekvensen av din attack, vilket också gör att du kan utföra mycket kraftfulla kombinerade attacker. Men, Attunement låter dig också transformera genom att gå in i någon slags bersärkstillstånd, vilket säkerställer att Briar kan skada fiender av alla slag och kan sluta med en förödande attack mot området. Nu kan den sista attacken inte användas fritt, eftersom den leder till en allvarlig förlust av livspoäng; Skiftet aktiveras dock väldigt enkelt, det varar några sekunder och bryter hela tiden slagets rytm när det används. Du behöver inte använda det här fodralet hela tiden, men det är väldigt användbart av uppenbara skäl och vi hade föredragit en långsammare laddning parad med en längre varaktighet. Som det ser ut ökar det bara kaoset i sammandrabbningarna.

Se även  Google Maps är för distraherande, men nu kan du anpassa det: allt...

I vilket fall som helst kvarstår den grundläggande bristen Kamera (vilket vi redan har diskuterat delvis). Oavsett om det gäller avstånd som inte alltid har skötts perfekt, eller på grund av teamets oerfarenhet av denna typ av produktion, finns det inte få tillfällen där det är svårt att följa handlingen på grund av felfria skott. På det öppna fältet är problemet vanligtvis inte där, men när vi går framåt ställs vi inför mindre kartor, med strider i områden rika på 3D-element, där allt oundvikligen blir galet.

Solståndet: Spänning hemma
Solståndet: Spänning hemma

Saker och ting förblir hanterbara för det mesta, för guds skull, men det är verkligen ingen bra idé att se en Briar försvinna helt eller inte ha en aning om hur fiender kommer att röra sig medan de slåss mot dussintals motståndare ( Indikationer Riktningsknappar och räknaruppmaningar hjälper i sådana fall, även om de inte räcker). Det är ett vanligt problem med rörelser och vi förväntade oss några hakar ändå.

Lite att klaga på resten. Utanför de fläckfria övergångarna och en märkbar sådan Upprepning Från inställningarna (å andra sidan, allt sker inom en medeltida stad) är spelet giltigt ur en konstnärlig synvinkel och ett nöje att se på språng.

Solstånd
Solstånd

tills livslängd Låter väldigt respektabelt: det tog oss cirka fem timmar att slutföra demon som visas och det borde bara vara en fjärdedel av hela titeln. Detta är en period som inte kan underskattas för en teknisk procedur. Dessutom, att ha betyg för strider och kapitel erbjuder vanligtvis stor reprispotential för perfektionister. inte dåligt.

Det nya Soulstice-testet bekräftade alla de utmärkta intryck som den första demot gav oss: Reply Game Studios är en genomtänkt titel, unik nog för att dyka upp i pusslet och roligare och mer komplex än väntat, utan några högre nivåer. En av de främsta förespråkarna för denna genre. Trots vissa hinder verkar det vara ett väldigt bra projekt och vi är verkligen nyfikna på om det kommer att kunna förbli så under hela kampanjen. Allt som återstår är att vänta på den fullständiga koden.

Regionen

• Fantastiskt, roligt och komplext stridssystem
  • Det ger oud och dess relaterade mekanik en viss unikhet