PC Building Simulator 2, recension

PC Building Simulator 2 recension, ett av de mest spännande spelen som PC-spelare kan föreställa sig.

Det finns sensationer som bara PC-spelare kan beskriva, som att ta emot en ny hårdvarukomponentlåda och omedelbart börja montera i tornet eller ännu bättre, ta emot alla komponenter till en helt ny PC, noggrant utvärdera dem i timmar. Konsultera dussintals online, sedan packa upp och ägna sig åt en långsam och sensuell montering, i väntan på att ansluta de nya enheterna till en skärm och trycka på strömknappen för att kontrollera att de är på, enbart ett klimatögonblick är värt kostnaden och ansträngningen. Relationen mellan vissa PC-spelare och konstruktionen av deras system, som faktiskt aldrig är slutgiltig, har något spännande och djupgående: på ett sätt är det kreativitet och reproducerbarhet, så mycket att om någon kan nå framgång genom att efterlikna det, dvs. , genom att framhäva deras lekfulla och primitiva karaktär Det måste i huvudsak finnas en anledning bortom bara dess yttre utseende, som vi kommer att se i Recension av PC Building Simulator 2.

Det finns en historia också

Vi ska bygga en drömdator

På tal om PC Building Simulator 2, du kan starta utan fördröjning från ett nummer, det vill säga från mer än 1200 olika hårdvarukomponenter som ingår i spelet, de kommer alla att monteras och demonteras i fritt läge och Anställningsstatus. Den första är en sandlåda där du kan göra så lite du vill, d.v.s. montera och demontera datorer efter behag, eftersom du har en praktiskt taget obegränsad budget, medan den andra, mer organiserad, ber dig att driva en PC-servicebutik och sedan lösa de problem kunderna har med sina system. Alla använder arbetsbänkar och alla branschens typiska verktyg. Låt dig inte luras, för vi pratar om en mycket avkopplande och avkopplande upplevelse i båda lägena, där ingenting verkligen rusar på oss eller tvingar oss att hoppa genom bågar. Ja, för kärnan i Spiral House-titeln är inte utmaningen, utan detaljerna. Faktum är att de 1 200 hårdvarukomponenterna har byggts om till millimetern och kräver, för att demonteras och monteras, samma steg som faktiskt är nödvändiga.

Se även  Bärbar dator med Intel Core kostar nu väldigt lite

Så det finns samma skruvar, samma block, samma fläktar osv. Visst, i karriärläge borde du kunna få pengarna att mötas för att köpa nya verktyg och förbättra butiken, men sanningen är att den delen Förvaltning I och för sig finns det inget som kräver mycket och som tycks ses mer som ett ramverk för spelets centrala aktivitet än som något som ska uppmärksamma sig själv.

Hur som helst är det typ Datum Där: Farbror Tim (som gav oss delarna i kapitel ett) sätter eld på sin butik för försäkringsbedrägerier och vi måste kavla upp ärmarna genom att starta ett nytt företag. Gå i fängelse, Marano, men bry dig inte, för vi har så många komponenter att montera och så många nyheter att prova. Jämfört med det första kapitlet finns det förresten nya operationer som kan göras, såsom modifiering av hemmet, applicering av termisk pasta och modifiering av grafikkortskylning som övergår från klassiska fläktar till ett vätskesystem, dyrare, men mycket mer effektiv.

Nvidia är väldigt närvarande i spelet
Nvidia är väldigt närvarande i spelet

Denna sista aspekt är den mest subtila, så mycket att en speciell arbetsbänk och ett nytt verktyg tilldelas den: en temperaturövervakande tablett, som kan konsulteras när som helst. Helheten är minutiöst gjord, men samtidigt vänlig, i den meningen att det inte kräver att du vet vilket material du ska leka med. L ’användargränssnitt Faktum är att den är utrustad med en rad verktyg som hjälper till under operationer, gör livet enkelt för nybörjare och förhindrar dem från att göra misstag. Ur denna synvinkel verkar PC Building Simulator 2 ha setts som ett spel för alla, trots att det är ganska strikt när det gäller att simulera stegen som krävs på datorer som repareras eller monteras, vilket verkligen är bra.

Se även  Gratis för alla med Mac: tillgång till ett mycket användbart program...

Butiksledning

Moddare producerar ett visst roligt
Moddare producerar ett visst roligt

Det finns även en del nyheter på butiksledningsnivå. Förutom att optimera strukturen måste du se till att order utförs i den mest effektiva ordningen, för att få höga betyg och attrahera fler och fler kunder. Samtidigt kan du ägna dig åt en ganska lönsam sidoverksamhet: köpa, reparera och sälja begagnade datorer. Det senare låser upp på en viss nivå, så det är inte direkt tillgängligt (det tar bara lite), men det är ett sätt att få bra betalt, med liten eller ingen skatt. Hur som helst, oavsett hur du bestämmer dig för att skapa verksamheten, fokus för Spela Det förblir alltid detsamma: lägg enheten på disken och förstå vad som är fel, att ingripa på rätt sätt. I början av spelet får du hjälp av en handledning, så låt oss säga att du går ganska snabbt, men om du vill kan du också gå vidare mer självständigt. Maximum uppnås när du har tillräckliga medel, och du kan fritt köpa komponenter för att sälja nya förmonterade datorer. Det här är ögonblicket när du vet om det är sann kärlek eller bara ett tillfälligt förhållande.

Hög temperatur

Komponenterna är helt återgivna
Komponenterna är helt återgivna

Som vi sa, de tillgängliga komponenterna är många, alla återgivna på ett mycket realistiskt sätt och kommer från de bästa hårdvarutillverkarna, som tydligt har gett sitt stöd för PC Building Simulator 2, på grund av framgången med det första avsnittet och den andra hand publicitet som följde med han-hon. Låt oss säga, om du vill installera en GeForce RTX Från den senaste generationen, men du vill inte spendera tusentals dollar på att faktiskt göra det, detta är ett utmärkt sätt att observera dem och bedöma deras storlek, form och komplexitet. Bortsett från GPU-fetisch, erbjuder Spiral House-titeln verkligen massor av komponenter av alla slag, vilket översätts till timmar på timmar av spelande för massorna. I den meningen ställs vi inför bästa möjliga simulering, att ta det som var bra i det första avsnittet och lägga till en nyhet med intelligens, utan att någonsin ha som mål att förvränga formeln.

Se även  Bandai Namco ber om ursäkt för Elden Rings prestandaproblem • Eurogamer.net

D konstnärlig synvinkel PC Building Simulator är utmärkt i den meningen att den gör precis vad den behöver göra: installationen återges med en anständig detaljnivå, medan hårdvarukomponenterna, som vi noterade tidigare, är en perfekt kopia av de riktiga. Eftersom det mesta av speltiden spenderas på nedsänkta räknare i den senare är det svårt att klaga på detta val.

Suspension

testad version Windows-dator

digital leverans

Epic Games Store

brizo
24,99 €

PC Building Simulator 2 gör allt du behöver och förbättrar det första kapitlet i alla avseenden. Naturligtvis är det en simulator, så förvänta dig inte eld och låga, bara gedigen erfarenhet i sällskap med moderkort, processorer och grafikkort, vilket är vad du köper en sådan titel för. Det är förmodligen en av de bästa i sin klass, så utvecklaren lägger stor vikt vid att göra den så realistisk som möjligt.

framkant

• Många hårdvarukomponenter
  • Simuleringsdelen är utmärkt