Här är hur mycket träning du behöver för att minska risken

För att eliminera riskerna för kolesterol, diabetes och cancer, mängden träning per dag och vanor att eliminera.

Fysisk aktivitet
(sport_e_alolazione)

Det är viktigt att leva ett aktivt liv Fysik att avvärja sjukdomar Det viktiga är att det skadar vår hälsa. Även om det inte är klart Hur mycket tid Man måste träna, många tycker att man ska ägna mycket tid åt träning och länge, men det är omöjligt för de som har Aktiviteter Att ägna arbete, familj och det dagliga livet.

Enligt hans studier Veronese Foundation Som alltid har brytt sig om hälsa ur ett perspektiv Onkologiska sjukdomar Tyvärr finns det alltid i bakhållet ett visst antal minuter som ägnas åt fysisk aktivitet som är fördelaktigt för oss kroppen e honnör.

Du behöver inte vara en ”atlet” för att ägna mycket tid åtFysisk aktivitetmen det räcker verkligen lite men det är intensivt Minuter Inom räckhåll för alla utan att dra bort värdefull tid från oumbärliga aktiviteter.

Hur många minuters träning om dagen för ett friskt hjärta och mer

Fysisk aktivitet
Fysisk aktivitet
(@cellublue_it)

Det tar inte så lång tid Fysisk aktivitet För våra kroppars hälsa. De räcker precis 15 minuter Träna dagligen för att få resultat som gynnar vår hälsa och vår kropp. Riktigt enkel sådan promenad eller en trevlig resa cykel Det kommer att räcka.

Om du gör konstant fysisk aktivitet, även för bara några minuter, kommer ditt liv att fortsätta längre Tre år Risken att drabbas av sjukdomen kommer att minska med 14 %. Detta skulle minska cancerOch den diabetiker och nivåer dåligt kolesterol. Faktum är att blodtryckundvik riskerna Diabetes typ 2.

Se även  Varför är bockhornsklöver bra för din hälsa? Medicinska egenskaper och användningsområden

Om vi ​​har en hälsosam vana att göra gå snabbtkommer att avsevärt minska möjligheten för en fil Prostatacancer Vilket tyvärr drabbar män.

Att ha hälsosamma vanor kopplade tillFysisk aktivitetäven bara för 15 minuterViktigt och fördelaktigt för vår hälsa. Försök att begränsa alla aktiviteter också lat Det är definitivt viktigt att hålla våra kroppar från att röra sig.

Låt oss till exempel undvika att spendera för mycket tid framför tvn motsatt Tabell Med mycket långa måltider. så spendera mycket tid framför datorn a olika enheter Om det inte är nödvändigt kan det vara vår fiende honnör.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.