Är det rätt att dricka vatten innan du lägger dig? Studien som tar bort alla tvivel

Är det bra för hälsan att dricka vatten före sänggåendet på natten eller inte? Flera år senare kom sanningen äntligen.

Mormödrar har gett råd i flera år drick ett glas vatten innan du lägger dig, Men är detta sant eller en urban legend? Enligt rykten är det en vana som gynnar kropp och själ. Någon har varit skeptisk till effektiviteten av denna vana under lång tid, men sanningen har äntligen avslöjats.

Om ett rykte som detta alltid har fascinerat dig men du aldrig haft modet att prova det själv, kan du vara säker på att det från och med nu kommer att förändra ditt liv totalt. I själva verket har mycket ny amerikansk forskning äntligen satt stopp för denna Hamiltonska skepsis.

Hur mycket vatten ska man dricka?

Enligt resultaten av en amerikansk forskning publicerad i Nationellt centrum för bioteknikinformation, Att dricka vatten före sänggåendet förbättrar blodcirkulationen, främjar svettning och tar bort gifter.

Att dricka vatten före sänggåendet hjälper kroppen att återställa vätskor som förlorats under dagen, vilket säkerställer en korrekt nivå av hydrering. Det låter också njurarna fungera bättre, för att återställa den korrekta energinivån och för att rena matsmältningssystemet, vilket gör att huden får ett friskt och strålande utseende.

Det är viktigt att upprätthålla den korrekta nivån av hydrering, vilket är anledningen till (tantasalute.it)

Så det är ingen urban myt, studier bekräftar att att bibehålla rätt nivå av hydrering gör att dina organ kan fungera bättre samtidigt som du förbättrar ditt utseende. Vilken är den rekommenderade mängden vatten? Experter anser att du inte bör överdriva alkohol precis innan du lägger dig, eftersom det kan störa din sömncykel.

Se även  Eleverna tränar på gården eller i klassrummet: det nya gymmet har aldrig använts. DS: "Jag fick inte nycklarna"

Av denna anledning rekommenderar läkare att dricka mycket vatten under dagen för att undvika törstkänsla under natten. Det är inte möjligt att ange den giltiga mängden för alla, eftersom det i stor utsträckning beror på vikt, kön, hälsotillstånd och fysisk aktivitet för varje person. I allmänhet rekommenderas vuxna av professionella att ta dai 2 till 2,5 liter vatten per dag. men det är inte allt!

Forskning utförd av ett team av amerikanska experter har förstått att de som dricker Varmt vatten Före sänggåendet får de ett starkare och hälsosammare hälsotillstånd. Det är en utbredd praxis bland den österländska befolkningen som gradvis har hittat anhängare även i väst.

Sedan finns det de som, för att öka dess effekt, dricker en kopp varmt vatten även på morgonen så fort de vaknar, innan de äter frukost. De som utövar denna hälsosamma vana hävdar att de mår bättre eftersom det främjar tarmpassage, förbättrar cirkulationen och leder till en omedelbar känsla av välbefinnande.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *